O nas

USŁYSZEĆ SIEBIE

Centrum Diagnozy i Terapii w Lublinie

Centrum Diagnozy i Terapii Usłyszeć siebie w Lublinie, zajmuje się kompleksową diagnozą i terapią logopedyczną, terapią centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego, treningami słuchowymi Tomatisa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu diagnozy i terapii jesteśmy wstanie zaproponować multidyscyplinarne podejście diagnostyczno- terapeutyczne. Prowadzimy zajęcia zarówno dla dzieci jak i osób dorosłych.

Katarzyna Sienkiewicz

– Założycielka Centrum Diagnozy i Terapii Usłyszeć Siebie;
– Doktor nauk o zdrowiu w dziedzinie audiologii;
– Absolwentka kierunku logopedia z audiologią UMCS;
– Uczestnik licznych konferencji naukowo-szkoleniowych,
– Terapeuta metody Tomatisa (praktyk 2 stopnia) z 8 letnim doświadczeniem w zakresie diagnozy i terapii wg metody Tomatisa;
– Uczestnik wielu szkoleń z zakresu logopedii i audiologii;
– Doświadczenie w prowadzeniu terapii logopedycznych oraz centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego;

Agnieszka Kasperek

– Ukończone studia psychologiczne na KUL-u;
– Psycholog z długoletnim doświadczeniem;
– Prowadzenie terapii psychologicznej z dziećmi oraz rodzicami i opiekunami;
– Ukończone liczne kursy, warsztaty;
– Uczestnik wielu konferencji naukowych;

Julia Dragan

Logopeda, audiolog, protetyk słuchu. Pani Julia doświadczenie logopedyczne zdobywała podczas praktyk w Naukowym Kole Logopedów i Audiologów UMCS, Niepublicznym Przedszkolu i Szkole Podstawowej oraz praktykę audiologiczną w Centrum
Sonova Audiological Care Polska Sp. z o.o. Lublin
Specjalizuje się w prowadzeniu terapii logopedycznych dzieci z wadami słuchu, opóźnionym rozwojem mowy, dysleksją, wadami wymowy.
Ukończyła następujące szkolenia:
-„Zdążyć przed szkołą – profilaktyka, diagnoza zaburzeń i postępowanie terapeutyczne w przedszkolu”
-„Dysleksja – stymulacja, terapia, edukacja”
-„Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka”
-„Diagnoza dwujęzycznego dziecka z zaburzonym rozwojem”
-„Moje sylabki – sylabowa metoda nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej”
-„Usprawnianie motoryki małej z wykorzystaniem elementów terapii ręki” 2
-„LOGOPEDYCZNY START. Szkoła młodego logopedy”
-„Ankyloglosja – krótkie wędzidełko języka, diagnoza i terapia przed i po zabiegu”
-„Podstawowe wyposażenie w pracy terapeuty” –
-„Dyslalia: praktycznie i skutecznie”
-„Badania słuchu: warsztat praktyczny”
-„Jak zaplanować terapię logopedyczną”
-„Wada słuchu. Od czego zacząć?”
-„Wyprawka logopedy”
-„Kolejność wywoływania głosek”

Julia Jakubas

Logopeda, audiolog, obecnie podczas specjalizacji neurologopedycznej, protetyk słuchu. W trakcie studiów podyplomowych na kierunku Pedagogika leczniczo-terapeutyczna w Instytucie Studiów Podyplomowych w Warszawie oraz studiów podyplomowych na kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z integracją sensoryczną w Warszawie. Badacz w Lubelskim Programie Wczesnego Wykrywania, Leczenia i Terapii Zaburzeń Komunikacyjnych u Dzieci Rozpoczynających Naukę Szkolną. Interesuje się audiologią, terapią dzieci z wadą słuchu, autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy oraz problemami dzieci z integracją sensoryczną. Praktykę logopedyczno- audiologiczną zdobywała podczas indywidualnych spotkań z pacjentami, w Naukowym Kole Logopedów i Audiologów UMCS.
Odbyte kursy i szkolenia:
-„Wpływ diety na zaburzenia neurologiczne”
– „Programowanie języka polskiego u dzieci dwujęzycznych”
– „Język migowy I i II stopnia”
– „Sygmatyzm właściwy”
– „Diagnoza logopedyczna w przedszkolu”
– „Terapia dzieci z wadą słuchu w szkole. Wstęp”
– „Zabawy wspierające rozwój małego dziecka”
– „Co logopeda o słuchu wiedzieć powinien – podstawy fizjologii, patologii i diagnostyki”
– „Nauka czytania – skuteczne sposoby na naukę czytania dzieciom rozpoczynającym przygodę z czytaniem”
-„Lambdacyzm i głoski wargowo-zębowe. Głoski [l] i [l’] oraz [f] [v] – diagnoza i terapia – diagnoza, metody korekcji i terapia”
„Zespół Aspergera – diagnoza różnicowa”
„Integracja Bilateralna”
„Terapia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka”
„Integracja Sensoryczna (SI) – fakty i wątpliwości”
-„Wiersz i piosenka w terapii logopedycznej”
-„Opóźniony rozwój mowy: pierwsze słowa”
-„Utrwalanie głosek w mowie spontanicznej”
-„Trening ucha – ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową”
-„Diagnoza logopedyczna dziecka dwujęzycznego w ujęciu praktycznym”
-„Nauka czytania – skuteczne sposoby na naukę czytania dzieciom rozpoczynającym przygodę z czytaniem”
-„Lambdacyzm i głoski wargowo-zębowe. Głoski [l] i [l’] oraz [f] [v] – diagnoza i terapia – diagnoza, metody korekcji i terapia”
-„Zespół Aspergera – diagnoza różnicowa”
-„Integracja Bilateralna”
-„Terapia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka”
-„Integracja Sensoryczna (SI) – fakty i wątpliwości”
-„Wiersz i piosenka w terapii logopedycznej”
-„Opóźniony rozwój mowy: pierwsze słowa”
-„Utrwalanie głosek w mowie spontanicznej”
-„Trening ucha – ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową”
-„Diagnoza logopedyczna dziecka dwujęzycznego w ujęciu praktycznym”
-„Podstawowe wyposażenie w pracy terapeuty”
-„Terapia on-line”
-„Fundamenty terapii: gest wskazywania palcem”
-„Dyslalia: praktycznie i skutecznie”
-„Jak planować terapię logopedyczną”
-„Ćwiczenia narządów artykulacyjnych”
-„Głośno o laryngektomii’
-„Lampki alarmowe w rozwoju sensomotorycznym – kiedy udać się do terapeuty SI?
-„Wada słuchu. Od czego zacząć?”
-„Nie mówi. Od czego zacząć?”
-„Zaburzenia integracji sensorycznej – i co dalej?
-„AAC – mity i fakty”
-„Najważniejsze zmysły w rozwoju – jak je wspierać na co dzień?”